Din handlekurv er tom

Uttrykk deg gjennom ditt hjems innredning
Omgi deg selv med flotte ting

Hvor starter du?

Se våre tilbud

trustpilot
Menu

Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser
ORDREBEHANDLING
For å kunne registrere en kundekonto hos oss, må du ha fylt 18 år. Om du er under 18 år må du ha foresattes godkjenning.
Vi vil ekspedere din ordre hurtigst mulig med levering innenfor 16 - 24 dager. Varen avsendes fra Danmark.
Ved bestilling søndag sendes varen senest tirsdag 2 uke etter, dvs. etter 16 dager. Ved bestilling fra mandag og senere i uken, avsendes varen senest tirsdag 17-22 dager etter bestilling. Omtrent en uke før levering vil du få en melding om når pakken leveres.
Kunden har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering og tilbakebetaling vil skje innen 14 dager.
 
PRISER
Alle priser og gebyrer er angitt i NOK inkl. moms. Det kommer ikke ytterligere toll- og momsavgifter på priserne.
Det tas forbehold om feil i prissettingen og utsolgte varer.

BETALING
Betaling i webshoppen skjer med betalings-/kredittkort, eller med fødselsnummer /organisasjonsnummer mot SveaWebPay faktura. 
Følgende kort er gjeldende: VISA og MasterCard. Som betalingssystem benyttes Reepay som er krypteret igjennem .
Med kortbetaling vil beløpet bli reservert på kontoen din men pengene dras først ut når pakken sendes.
SveaWebpay´s kredittgrense er kr. 10.000.
Med kortbetaling har du muligheten til gratis 30 dagers kreditt på 3.000kr med ViaBill
 

SveaWebPay Faktura:

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager.  Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

 

SveaWebPay Delbetaling:

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon

LEVERINGSBETINGELSER:
Pakker blir levert med Bring ab lager etter gjeldende rater.

RISIKO FOR VARENE:
Risikoen for varer kjøpt hos Dekoria.no - Horup Dekoria Nuf overgår til deg som forbruker på leveringstidspunktet. Da det kan skje ødeleggelser av varen ved utlevering/transport ber vi deg derfor om straks å kontrollere at emballasjen ikke har lidd overlast. Skulle dette være tilfelle, bes du enten nekte mottagelse av forsendelsen eller kvittere med forbehold for innholdet.

REKLAMASJON:
Om pakken er blitt skadet under transporten, er det viktig at du meddeler Bring at du mottar pakken "med forbehold". Hvis varen er skadet, skal varen inkl. original emballasje med våres adresselabel, avleveres til posthuset innen 24 timer, med beskjed om at varen er skadet og skal derfor inn til Bring's reklamasjonsavdeling. Så snart reklamasjonen er godtatt av Bring, sender vi en ny vare. Ta bilder av varne og emballasje. Send disse bilde sammen med kopi av reklamasjonsskjema fra Posten + bestillingsnummer til oss på [email protected]
Reklamasjonsretten følger Forbrukerkjøbsloven, som foreskriver 24 måneders reklamasjonsrett. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Det forutsettes, at eventuelle mangler ikke er oppstått som følge av feilaktig anvendelse av produktet eller annen skadevoldende atferd. Reklamasjoner skal skje innen for rimelig tid senest to måneder etter konstatering av mangelen. Reklamasjonsretten løper fra den dagen du har mottat varen.

Tvister

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet. Vi følger alltid deres anbefalinger.
Forbrukertilsynet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukertilsynet.no.
Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her - http://ec.europa.eu/odr
For informasjon om hvilke rettigheter du som har som konsument, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerombudets nettside www.forbrukertilsynet.no/ehandel.


ANGRERETT:
Du har som privat forbruker 14 dagers angrerett på standardprodukter og må sendes retur innen 14 dager etter melding om bruk av angreretten er gitt. Kunden har ingen angrerett på brukte varer ei heller mot verdireduksjon.
Angreretten kan utnyttes fullt ut, hvis varen tilbakeleveres i vesentligt samme stand.
På produkter fremstillet etter mål kan ordren angres inntil produksjonen er påbegynt, 1-4 dager fra bestilling.

Når angreretten utnyttes, skal du selv betale portoen/frakten for å sende varen i retur også hvis du ikke henter pakken. Lift- og rullegardiner skal alltid returneres i original emballasjen slik at varen ikke skades. Når du angrer ditt kjøp tilbakebetales kjøpesummen naturligvis til deg. Dette gjøres ved en tilbakeførsel av din kredittkortbetaling, når vi har fått varen i retur og kontrollert at den lever opp til reglene for å angre. Tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager. Send oss en mail på [email protected] med spørsmål og når du vil påberobe angreretten innen du sender pakken. Det er en stor fordel om du opplyser ordrenummer ved henvendelse.


Retur address:

Dekoria

Juliane Kåsene

Kastevegen 27

3830 Ulefoss

BTB (Business To Business) er det iflg. forbrukeravtaleloven ingen returret.

Vennligst bemerk, at vi ikke mottar pakker sendt pr. oppkrav.

Personvern og sikkerhetspolicy

Personopplysninger håndteres etter bestemmelsene i Lov om behandling av personopplysninger jfr. GDPR.

De opplysninger som behandles er personopplysninger som du gir oss, som vi samler inn fra deg og som vi får om deg fra andre.

Personopplysninger som du gir oss:

Når du gjennomfører et kjøp, registrerer deg for vårt nyhetsbrev, registrerer brukerkonto, tegner forsikring, benytter tjenester på vår hjemmeside, våre sosiale medier eller håndhever dine rettigheter iht. forbrukerkjøpslovgivningen, vil du gi oss tilgang til dine personopplysninger. Personopplysninger som du gir oss og som vi behandler kan f.eks. være ditt navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer, samt e-postadresse.

Personopplysninger som vi samler inn fra deg:

Når du gjennomfører et kjøp hos Dekoira, når du kontakter oss og når du benytter vår hjemmeside, din brukerkonto eller sosiale medier kommer vi til å hente inn personopplysninger om deg. Denne informasjonen inkluderer ditt navn, fødselsdato, kjønn, kontaktopplysninger, kundeopplysninger, IP-adresse, operativsystem, informasjon om den maskinvare og programvare du benytter, opplysninger samlet inn ved din kontakt med oss, som bl.a. innspilte lydfiler, informasjon om dine søkevaner (slik som geografisk plassering, sesjonstid, hvilke eksterne sider du tidligere har besøkt, hvilke sider og sosiale nettverk du besøker hos oss, dine interesser samt informasjon om din øvrige bruk av våre tjenester og produkter), søke- og kjøpshistorikk, hvilke varer du har sett på eller lagt i handlekurven, betalingsmåte og saldo på konto og om du har kjøpt din vare på kreditt, samt din aktivitet på våre sider, sosiale nettverk og på hjemmesiden.

Personopplysninger om deg som vi får fra andre:

Dekoria kan komme til å motta e-post og annen korrespondanse som inneholder personopplysninger om tredjeparter og Dekoria behandler derfor slike personopplysninger. Om det er nødvendig kommer Dekoria til å informere deg som tredjepart om denne behandlingen.

Hvorfor og på grunnlag av hvilket rettslig grunnlag behandler vi dine personopplysninger ?

Kundeservice og administrasjon av kundeforholdet:

Vi behandler navn, adresse, mobil- og telefonnummer, e-postadresser, kjøpshistorikk og innspilte lydfiler innhentet i forbindelse med din kontakt med oss med det formål å kunne gi deg god kundeservice og for å administrere vårt kundeforhold med deg. Det rettslige grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for at vi skal kunne overholde vår avtale med deg eller å gjennomføre tiltak før en slik avtale inngås, alternativt vår berettigede interesse til å gi god service for det tilfellet du ikke er kunde hos oss. Vår interesse i å behandle dine personopplysninger til dette formålet går foran din eventuelle interesse av å beskytte ditt personvern.

Om du ikke oppgir ovennevnte personopplysninger har vi ikke mulighet for å levere våre produkter til deg, eller på annen måte oppfylle våre forpliktelser overfor deg.